Page 46 - Gulsa Magazin 6
P. 46
Tablo 2. COVID-19 Salgını Sırasında Dişhekimliği Eğitimi Yönergeleri
Bölüm 2: Simülasyon eğitimi*
Bölümler Öneriler
Genel Tablo 1 / Bölüm 1’deki hususlar
Okula ve Aşağıdaki öğe, 1. bölümdeki öğelere eklendi.
Sınıfa 1. Öğrenciler, okulun ayrılan soyunma odasında KKE (tıbbi önlükler, ameliyat maskeleri, gözlükler / yüz siperi ve eldivenler) giymelidir. Deği-
şimde güvenli fiziksel mesafeyi korumak için oda, öğrenci sayısı sınırlandırılmalıdır. Kullanılan prosedürler ülkeye göre değişiklik gösterecek
Gelmeden ve öğretilen göreve bağlı olacaktır, örn. aerosoller üretiliyorsa.
Önce
Aşağıdaki öğe, 1. bölümdeki öğelere eklendi.
Ders 1. Her simülasyon seansı için kullanılacak malzeme ve ekipman, öğretim başlamadan önce öğrencinin sırasına yerleştirilmelidir.
Esnasında 2. Tüm öğrenciler ve personel, seans sırasında her zaman KKE (tıbbi önlük, ameliyat maskesi, gözlük / yüz siperi ve eldiven) giymelidir. Bu
durum idarenin yetkisine göre değişecektir ve öğretilen prosedür sırasında aerosollerin üretilip üretilmediğine bağlıdır.
Aşağıdaki öğe, 1. bölümdeki öğelere eklendi.
Dersin 1. Son olarak, öğrenciler soyunma odalarına dönmeli, fiziksel mesafeyi gözlemlemeli, kıyafetlerini değiştirmeli, yeni bir yüz maskesi takmalı
Sonunda ve okulu hemen terk etmelidir. Bu durum idarenin yetkisine göre değişecektir.
* COVID-19 Salgını Sırasında Diş Hekimliği Eğitimi İçin Kılavuz. https://adeap.org/Covid-19-committee 6
kalıcılığı % 5’tir. Z-kuşağı; hassas, kararlı, büyük hedefleri
olan, odaklanma süresi az ve dijital okur yazarlığı yüksek bir
grup olduğu için de eğitimde farklı bir yaklaşım kullanılma-
sını gerektirmektedir; bu anlamda dijital araçların kullanımı,
bireyselleşmiş ve aktif öğrenmenin bu kuşak için özellikle
kullanılması gereken yaklaşımlar olduğu bildirilmektedir.
13
İlgiyi arttırmak için Kahoot, Mentimeter gibi eğlenceli uy-
gulamalarla öğrencilerin bilgi düzeyleri dersin başında sor-
gulanıp, ardından online tartışma platformları kullanılabilir.
Ters-yüz sınıf (flipped classroom) öğrenimi 10,12 olarak bili-
nen bu yöntem öğrencilerin akıl yürütme, eleştirel düşün-
me ve problem çözme gibi 21. Yüzyıl becerilerinin gelişimi-
ne de katkı sunmakta; oyuna dayalı öğrenim (game-based
11
learning) yöntemi gibi öğrencilerin daha aktif ve eğlenerek
derse katılımının sağlanacağı eğitim yöntemlerinin geliş-
tirilmesi gerektiği bildirilmektedir. Eğitmen mentor ro-
12
lündedir; doğrudan ders anlatmaz veya çözümleri vermez,
dersi yönetir ve öğrencileri görüşlerini sunmaları için teşvik
eder. 13
Öğretim ve öğrenimde teknoloji, fakültelerin idari personel,
eğitmen ve öğrencilerinin uzaktan öğretimde yeterli eği-
timden geçmesi ve yeterli alt yapı olanaklarına sahip olması
durumunda kullanılmalıdır. E-öğrenmenin başarısı, fakül-
14
tenin tutumlarına ve etkileşimli öğretim tarzlarına olduğu
kadar öğrencilerin teknolojiyle ilgili deneyim ve tutumlarına
da bağlıdır. 15,16 Diş hekimliğinde e-öğrenmede zorluklar olsa
da, fakülteler online dersleri veya e-öğrenmenin öğelerini
17
derslere dahil etmek için pandemi gibi acil durumları bek-
lememeli ve bunların etkililiğini pedagojik, organizasyonel,
öğretme ve öğrenme perspektifinden ölçmelidir. Uzaktan
sistemleri öğretimin önemli bir bileşenidir. IMUL ve MOOD- eğitim beklentileri öğrencilere açıkça belirtilmeli ve online
LE en belirgin online platformlardır. Dünyada ve ülkemizde seminerlere ve vaka temelli tartışmalara katılımları için de-
Pandemi döneminde bu platformlar kısmen kullanılmıştır. ğerlendirmelerde teşfik edici ekstra puan verileceği bilgi-
Online eğitimi desteklemek için eğiticilerin eğitimi sertifika lendirme metinlerinde yer almalıdır.
programları düzenlenmiştir. 13
Uzaktan eğitim için kullanılacak eğitim metodolojisi türü-
Günümüzde amfide yüz yüze eğitim çok nü seçerken, eşzamanlı ve eşzamansız öğretim arasındaki
fazla yer almamalıdır; çünkü “öğrenme pi- farkları anlamak önemlidir. 18,19 Eşzamanlı öğretim, akran
44 ramidi”ne göre yüzyüze eğitimde bilginin etkileşimleri faydalı olduğunda ve eleştirel düşünme bece-
sayfa