Page 46 - Gulsa Magazin 6
P. 46

Tablo 2. COVID-19 Salgını Sırasında Dişhekimliği Eğitimi Yönergeleri
          Bölüm 2: Simülasyon eğitimi*
          Bölümler       Öneriler

           Genel          Tablo 1 / Bölüm 1’deki hususlar

           Okula ve       Aşağıdaki öğe, 1. bölümdeki öğelere eklendi.
           Sınıfa         1. Öğrenciler, okulun ayrılan soyunma odasında KKE (tıbbi önlükler, ameliyat maskeleri, gözlükler / yüz siperi ve eldivenler) giymelidir. Deği-
                          şimde güvenli fiziksel mesafeyi korumak için oda, öğrenci sayısı sınırlandırılmalıdır. Kullanılan prosedürler ülkeye göre değişiklik gösterecek
           Gelmeden       ve öğretilen göreve bağlı olacaktır, örn. aerosoller üretiliyorsa.
           Önce

                          Aşağıdaki öğe, 1. bölümdeki öğelere eklendi.
           Ders           1. Her simülasyon seansı için kullanılacak malzeme ve ekipman, öğretim başlamadan önce öğrencinin sırasına yerleştirilmelidir.
           Esnasında      2. Tüm öğrenciler ve personel, seans sırasında her zaman KKE (tıbbi önlük, ameliyat maskesi, gözlük / yüz siperi ve eldiven) giymelidir. Bu
                          durum idarenin yetkisine göre değişecektir ve öğretilen prosedür sırasında aerosollerin üretilip üretilmediğine bağlıdır.
                          Aşağıdaki öğe, 1. bölümdeki öğelere eklendi.
           Dersin         1. Son olarak, öğrenciler soyunma odalarına dönmeli, fiziksel mesafeyi gözlemlemeli, kıyafetlerini değiştirmeli, yeni bir yüz maskesi takmalı
           Sonunda        ve okulu hemen terk etmelidir. Bu durum idarenin yetkisine göre değişecektir.

          * COVID-19 Salgını Sırasında Diş Hekimliği Eğitimi İçin Kılavuz. https://adeap.org/Covid-19-committee 6



                                                              kalıcılığı  %  5’tir.  Z-kuşağı;  hassas,  kararlı,  büyük  hedefleri
                                                              olan, odaklanma süresi az ve dijital okur yazarlığı yüksek bir
                                                              grup olduğu için de eğitimde farklı bir yaklaşım kullanılma-
                                                              sını gerektirmektedir; bu anlamda dijital araçların kullanımı,
                                                              bireyselleşmiş ve aktif öğrenmenin bu kuşak için özellikle
                                                              kullanılması gereken yaklaşımlar olduğu bildirilmektedir.
                                                                                                              13
                                                              İlgiyi arttırmak için Kahoot, Mentimeter gibi eğlenceli uy-
                                                              gulamalarla öğrencilerin bilgi düzeyleri dersin başında sor-
                                                              gulanıp, ardından online tartışma platformları kullanılabilir.
                                                              Ters-yüz sınıf (flipped classroom) öğrenimi 10,12  olarak bili-
                                                              nen bu yöntem öğrencilerin akıl yürütme, eleştirel düşün-
                                                              me ve problem çözme gibi 21. Yüzyıl becerilerinin gelişimi-
                                                              ne de katkı sunmakta;  oyuna dayalı öğrenim (game-based
                                                                                11
                                                              learning) yöntemi gibi öğrencilerin daha aktif ve eğlenerek
                                                              derse katılımının sağlanacağı eğitim yöntemlerinin geliş-
                                                              tirilmesi  gerektiği  bildirilmektedir.   Eğitmen  mentor  ro-
                                                                                            12
                                                              lündedir; doğrudan ders anlatmaz veya çözümleri vermez,
                                                              dersi yönetir ve öğrencileri görüşlerini sunmaları için teşvik
                                                              eder. 13

                                                              Öğretim ve öğrenimde teknoloji, fakültelerin idari personel,
                                                              eğitmen  ve  öğrencilerinin  uzaktan  öğretimde  yeterli  eği-
                                                              timden geçmesi ve yeterli alt yapı olanaklarına sahip olması
                                                              durumunda kullanılmalıdır.  E-öğrenmenin başarısı, fakül-
                                                                                    14
                                                              tenin tutumlarına ve etkileşimli öğretim tarzlarına olduğu
                                                              kadar öğrencilerin teknolojiyle ilgili deneyim ve tutumlarına
                                                              da bağlıdır. 15,16  Diş hekimliğinde e-öğrenmede zorluklar olsa
                                                              da,  fakülteler online dersleri veya e-öğrenmenin öğelerini
                                                                17
                                                              derslere dahil etmek için pandemi gibi acil durumları  bek-
                                                              lememeli ve bunların etkililiğini pedagojik, organizasyonel,
                                                              öğretme ve öğrenme perspektifinden ölçmelidir. Uzaktan
          sistemleri öğretimin önemli bir bileşenidir. IMUL ve  MOOD-  eğitim beklentileri öğrencilere açıkça belirtilmeli ve online
          LE en belirgin online platformlardır.  Dünyada ve ülkemizde   seminerlere ve vaka temelli tartışmalara katılımları için de-
          Pandemi döneminde bu platformlar kısmen kullanılmıştır.   ğerlendirmelerde  teşfik  edici  ekstra puan verileceği  bilgi-
          Online eğitimi desteklemek için eğiticilerin eğitimi sertifika   lendirme metinlerinde yer almalıdır.
          programları düzenlenmiştir. 13
                                                              Uzaktan  eğitim  için kullanılacak  eğitim  metodolojisi türü-
                      Günümüzde amfide yüz yüze eğitim çok    nü seçerken, eşzamanlı ve eşzamansız öğretim arasındaki
                      fazla yer almamalıdır; çünkü “öğrenme pi-  farkları anlamak önemlidir. 18,19  Eşzamanlı öğretim, akran
                44    ramidi”ne göre yüzyüze eğitimde bilginin   etkileşimleri faydalı olduğunda ve eleştirel düşünme bece-



            sayfa
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51