Page 44 - Gulsa Magazin 6
P. 44
Kurumlar bu süreçteki
belirsizlik ve yetersiz
donanım ve hazırlıklar
nedeniyle esnek
protokollerle ilerlemeye
mecbur kalmıştır. Oysa ki;
online eğitimin en önemli
unsurlarından birisi öğrenme
yönetim sistemleridir.
ne sınav sistemleri diş hekimliğine uygun değildir. Perfor-
12
mans görevleri ve klinik senaryolar üzerinden yapılan online
sınavlarda açık kitap ortamlarında bile öğrencilerin kopya
çekme sorunlarının önüne geçildiği bildirilmiştir. Online
13
uzaktan öğretim (emergency remote teaching) diye tanım- sınav hazırlığı ve bu uygulamalarda kullanılacak programlar
lanan yeni bir modele sarılmıştır. Hazırlıksız yakalandığımız ve alt yapı desteği kurumların geliştirmesi gereken diğer
halde, eğitim öğretim yaklaşımlarının günümüzde, salgın bir konudur. Soruların öğrenme düzeyine göre çeşitlen-
13
başlangıcındaki durumda olmaması, ülkemizde ve dünyada dirilmesi, kazanıma dayalı soru hazırlığı, soru bankalarının
dijital okur-yazarlığın geliştirilmiş olduğunun bir gösterge- arttırılması ve soru güvenliği koşullarının iyileştirilmesi ile
sidir. Bununla birlikte, online öğretim konusunda, güvenli geliştirilmesi gereken online ölçe-değerlendirmeler, öğren-
sınav hazırlığı, etkili online iletişim, online etkinlik hazır- cilerin üzerinde ayrıca bir kaygı ve endişeye neden olmama-
lıkları gibi öğrenilecek ve geliştirilecek pek çok konu hala lıdır.
mevcuttur. Kimi okullar öğretici eğitimlerini hızla hayata
geçirirken, kimi üniversitelerin alt yapı eksikleri eğitmenleri Pandemi döneminde 788 öğrenciye bir anket uygulanmış;
kendi çözümlerini geliştirmeye zorlamış; Covid 19 pande- öğrencilerin %60’ının dersleri dizüstü bilgisayarından,
misi eğitmenler ve idarecilere esnek ve yaratıcı olmayı da %27’sinin cep telefonundan takip ettiği, %64’ünün pan-
öğretmiştir. demi döneminde mesleki becerilerini kazanamayacakları
kaygısı yaşadığı belirtilmiştir. Öneri olarak, bundan son-
13
Avantajlarına rağmen, e-öğrenimde aşırıya kaçma durumu ra online eğitimin kısmen devam etmesi, öğrencilerin ve
yaşanmaması için özel çaba gösterilmelidir. Eğitim kadrosu eğitmenlerin bilgisayar okuryazarlığının arttırılması ileri
ve öğrencilerin bilgisayar kullanım yeterliği ile bilgisayarla- sürülmüştür. Teknoloji çok faydalı olabilir; ancak dünya-
ra ve yüksek alt yapıya sahip internet sistemine ulaşımları da ve ülkemizde pek çok fakülte ve öğrenciler için hala bir
da sağlanmalıdır. Sanal öğrenme ortamında öğretim araç- öğrenme süreci gerektirmektedir. Fakülteler bu aciliyet du-
larının kullanımı; e-öğrenme imkanlarına ulaşmada önem- rumu süresince online eğitimi öğrenmek ve öğretmek için
lidir. Arzu edilen hedef; tüm okullarda kullanılabilecek bir çabaladığına göre eşzamanlı (senkron) veya eşzamansız
e-içerik veritabanı oluşturulmasıdır. Elektronik-öğrenme- (asenkron) online öğretim ve öğrenim yöntemlerini tercih
nin avantajlarını tamamiyle kullanabilmenin yolu; okulların etmek ve öğrencilere uzaktan eğitim kuralları ve protokol-
kaynakları ve iyi uygulamaları açık erişimde paylaşmak için lerini aktarmak için vakit olmamıştır. Kurumlar bu süreçte-
birlikte çalışmalarıdır. 9 ki belirsizlik ve yetersiz donanım ve hazırlıklar nedeniyle
esnek protokollerle ilerlemeye mecbur kalmıştır. Oysa
13
Online eğitimde üç boyutlu düşünme ve motor becerileri ki; online eğitimin en önemli unsurlarından birisi öğrenme
öğretmenin zorluğu ile birlikte son zamanlarda yüz yüze yönetim sistemleridir. Müfredat geliştirme, program yeter-
eğitim ortamlarının gündeme gelmesiyle, öğrencilerin mo- likleri ile ders çıktılarının ilişkilendirilmesi, ders izlenceleri
tivasyon sorunu nedeniyle uygulama eğitim- (cyllabus) oluşturulması ile öğrencilerin ve eğitmenlerin
lerine katıldıklarında bilgi eksiklikleri yaşadı- çıktıya dayalı bir müfredatı uygulama ve takip etme kolaylı-
ğı da ortaya çıkmıştır. Sınav güvenliği de son
42 derece zor olmaktadır. Şu an kullanılan onli- ğı, sınavların organizasyonu ve değerlendirilmesi, soru ban-
kalarının oluşturulması gibi avantajları ile öğrenme yönetim
sayfa