Page 44 - Gulsa Magazin 6
P. 44

Kurumlar bu süreçteki
                                                                       belirsizlik ve yetersiz

                                                                       donanım ve hazırlıklar
                                                                       nedeniyle esnek

                                                                       protokollerle ilerlemeye
                                                                       mecbur kalmıştır. Oysa ki;
                                                                       online eğitimin en önemli

                                                                       unsurlarından birisi öğrenme
                                                                       yönetim sistemleridir.










                                                              ne sınav sistemleri diş hekimliğine uygun değildir.  Perfor-
                                                                                                        12
                                                              mans görevleri ve klinik senaryolar üzerinden yapılan online
                                                              sınavlarda açık kitap ortamlarında bile öğrencilerin kopya
                                                              çekme sorunlarının önüne geçildiği bildirilmiştir.  Online
                                                                                                        13
          uzaktan öğretim (emergency remote teaching) diye tanım-  sınav hazırlığı ve bu uygulamalarda kullanılacak programlar
          lanan yeni bir modele sarılmıştır. Hazırlıksız yakalandığımız   ve alt yapı desteği kurumların geliştirmesi gereken diğer
          halde, eğitim öğretim yaklaşımlarının günümüzde, salgın   bir konudur.   Soruların öğrenme düzeyine göre çeşitlen-
                                                                        13
          başlangıcındaki durumda olmaması, ülkemizde ve dünyada   dirilmesi, kazanıma dayalı soru hazırlığı, soru bankalarının
          dijital okur-yazarlığın geliştirilmiş olduğunun bir gösterge-  arttırılması ve soru güvenliği koşullarının iyileştirilmesi ile
          sidir. Bununla birlikte, online öğretim konusunda, güvenli   geliştirilmesi gereken online ölçe-değerlendirmeler, öğren-
          sınav hazırlığı, etkili online iletişim, online etkinlik hazır-  cilerin üzerinde ayrıca bir kaygı ve endişeye neden olmama-
          lıkları gibi öğrenilecek ve geliştirilecek pek çok konu hala   lıdır.
          mevcuttur. Kimi okullar  öğretici  eğitimlerini hızla hayata
          geçirirken, kimi üniversitelerin alt yapı eksikleri eğitmenleri   Pandemi döneminde 788 öğrenciye bir anket uygulanmış;
          kendi çözümlerini geliştirmeye zorlamış; Covid 19 pande-  öğrencilerin %60’ının dersleri dizüstü bilgisayarından,
          misi eğitmenler ve idarecilere esnek ve yaratıcı olmayı da   %27’sinin cep telefonundan  takip  ettiği,  %64’ünün pan-
          öğretmiştir.                                        demi döneminde mesleki becerilerini kazanamayacakları
                                                              kaygısı yaşadığı belirtilmiştir.  Öneri olarak, bundan son-
                                                                                       13
          Avantajlarına rağmen, e-öğrenimde aşırıya kaçma durumu   ra online eğitimin kısmen devam etmesi, öğrencilerin ve
          yaşanmaması için özel çaba gösterilmelidir. Eğitim kadrosu   eğitmenlerin bilgisayar okuryazarlığının arttırılması ileri
          ve öğrencilerin bilgisayar kullanım yeterliği ile bilgisayarla-  sürülmüştür. Teknoloji çok faydalı olabilir; ancak dünya-
          ra ve yüksek alt yapıya sahip internet sistemine ulaşımları   da ve ülkemizde pek çok fakülte ve öğrenciler için hala bir
          da sağlanmalıdır. Sanal öğrenme ortamında öğretim araç-  öğrenme süreci gerektirmektedir. Fakülteler bu aciliyet du-
          larının kullanımı; e-öğrenme imkanlarına ulaşmada önem-  rumu süresince online eğitimi öğrenmek ve öğretmek için
          lidir. Arzu edilen hedef; tüm okullarda kullanılabilecek bir   çabaladığına göre eşzamanlı (senkron) veya eşzamansız
          e-içerik veritabanı oluşturulmasıdır. Elektronik-öğrenme-  (asenkron) online öğretim ve öğrenim yöntemlerini tercih
          nin avantajlarını tamamiyle kullanabilmenin yolu; okulların   etmek ve öğrencilere uzaktan eğitim kuralları ve protokol-
          kaynakları ve iyi uygulamaları açık erişimde paylaşmak için   lerini aktarmak için vakit olmamıştır. Kurumlar bu süreçte-
          birlikte çalışmalarıdır. 9                          ki belirsizlik ve yetersiz donanım ve hazırlıklar nedeniyle
                                                              esnek protokollerle ilerlemeye mecbur kalmıştır.  Oysa
                                                                                                         13
          Online eğitimde üç boyutlu düşünme ve motor becerileri   ki; online eğitimin en önemli unsurlarından birisi öğrenme
          öğretmenin zorluğu ile birlikte son zamanlarda yüz yüze   yönetim sistemleridir. Müfredat geliştirme, program yeter-
          eğitim ortamlarının gündeme gelmesiyle, öğrencilerin mo-  likleri ile ders çıktılarının ilişkilendirilmesi, ders izlenceleri
                      tivasyon sorunu nedeniyle uygulama eğitim-  (cyllabus) oluşturulması ile öğrencilerin ve eğitmenlerin
                      lerine katıldıklarında bilgi eksiklikleri yaşadı-  çıktıya dayalı bir müfredatı uygulama ve takip etme kolaylı-
                      ğı da ortaya çıkmıştır. Sınav güvenliği de son
                42    derece zor olmaktadır. Şu an kullanılan onli-  ğı, sınavların organizasyonu ve değerlendirilmesi, soru ban-
                                                              kalarının oluşturulması gibi avantajları ile öğrenme yönetim

            sayfa
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49