Page 52 - Gulsa Magazin 6
P. 52

4. Saeed SG, Bain J, Khoo E, Siqueira WL. COVID-19: finding silver linings for   Prof. Dr.
          dental education. J Dent Educ 2020; June 2, doi: 10.1002/jdd.12234.
          5.  Quinn  B, Field  J,  Gorter R  et al. COVID-19: the  immediate response of
          european academic dental Institutions and future implications for dental   Funda Akaltan
          education. Eur J Dent Educ, 2020; May11, doi: 10.1111/eje.12542.
          6. Hong T, Chang TY, Terry A et al. Guidelines for innovation in dental edu-
          cation during the coronavirus disease 2019 pandemic. J Oral Sci, 2021; 63:
          107-110.
          7. Deery C. The COVID-19 pandemic: implications for dental education. Evi-  1981 yılında Belçika, S.H.A.P.E.
          dence-Based Dentistry 2020; 21: 46-47.
          8. Nagendrababu V, Pulikkotil SJ, Sultan OS, Jayaraman J. Effectiveness of   American High School ve 1987
          technology-enhanced learning in Endodontic education: a systematic re-
          view and meta-analysis. Int Endodont J, 2019; 52: 181–192.              yılında Ankara Üniversitesi Diş
          9. Plasschaert AJM, Manogue M, Lindh C et al. Curriculum content, struc-  Hekimliği Fakültesinden me-
          ture, and ECTS for European dental schools. Part II: methods of learning
          and teaching, assessment procedures, and performance criteria. Eur J Dent   zun oldu; aynı kurumda 1996
          Educ 2007; 11: 125-36.                                                  yılında Doçent, 2001 yılından
          10. Alparslan C. Flipped Classroom in Dental Education - a Guide for Teac-
          hers. http://flippedclassroom-dentaleducation.gazi.edu.tr.              itibaren Profesör unvanı ile
          11. Akaltan F. Diş hekimliği eğitiminde beceri kavramı: 21. Yüzyıl becerileri.   çalışmaya devam etti.
          Selcuk Dent J  2019; 6: 21-36.
          12. Borit M, Stangvaltaite-Mouhat L. GoDental!Enhancing flipped classro-
          om experience with game-based learning. Eur J Dent Edu 2020; 24: 763-   2002  yılında  Prof.  Dr.  Gülşen
          772.                                                                    Can’la birlikte “Hareketli Bö-
          13. Decon21. 1.Uluslararası Diş Hekimliği Eğitimi Kongresi Sonuç Bildirgesi.
          www.decon.ankara.edu.tr. Yayınlanma tarihi 20 Ocak 2021.                lümlü Protezler – Planlama”
          14. Iyer P, Aziz K, Ojcius D M. Impact of COVID19 on dental education in the   adındaki kitabın ilk baskısı, 2018’de dördüncü bas-
          United States. J Dent Educ 2020 doi:10.1002/jdd.12163.
          15. Park SE, Tsao A. The Role of Online Learning in Radiographic Diagnosis   kısını yayına hazırladı. İmplant ve/veya diş destek-
          in Dental Education. J Educ and Training Studies 2016; 4: 189-93.  li protezlerde biyomekanik kavramlar, kuvvet ile-
          16. Azab E, Saksena Y, Alghanem T et al. Relationship Among Dental Stu-
          dents’Class Lecture Attendance, Use of Online Resources, and Performan-  timi, tutucular, dental materyaller gibi konularda
          ce. J Dent Educ 2016; 80: 452-8.
          17. Linjawi A. Present and future challenges for e-learning in dentistry [do-  projeler yürüttü. Hareketli bölümlü protezlerde
          ctoral thesis]. Birmingham, UK: University of Birmingham; 2010.  planlama, kısmi dişsiz vakalarda yaşanan çelişki-
          18. Akaltan F. Diş hekimliği eğitiminde güncelleme: Eğitim ve öğrenim yön-  ler, ölçü yöntemleri, ölçü materyalleri ve etkili su-
          temleri. Selcuk Dent J 2019; 6: 1-20.
          19. Jordan J, Jalali A, Clarke S, Dyne P, Spector T, Coates W. Asynchronous   num becerileri gibi konularda konferanslar verdi
          vs didactic education: it’s too early to throw in the towel on tradition. BMC
          Med Educ. 2013; 13: 105.                                ve meslek içi eğitim kurslarında bulundu.
          20. Emily Chen BA, Kristie Kaczmarek BS, Hiroe Ohyama. Student percepti-
          ons of distance learning strategies during COVID-19. J Dent Educ 2020; 1-2   Son 20 senede, diş hekimliği eğitiminin yeniden
          doi: 10.1002/jdd.12339.
          21. EDpuzzle. https://edpuzzle.com/. Accessed April 18, 2020.  yapılandırılması üzerinde çalışmalarını sürdürdü.
          22. August JN, Boyd LD, Giblin‐Scanlon L. Bridging the theory‐practice   “Diş hekimliği eğitiminin ADEE (Association for
          gap with dental hygiene instrumentation videos. J Dent Educ. 2018; 82(9):
          961‐ 967.                                               Dental Education in Europe) uyumluluğu”, “Lisans
          23. Martin N, Martínez Lazalde O, Stokes C. An evaluation of remote com-  Müfredat Geliştirme” ve “Diş hekimliğinde ölçme
          munication versus face-toface in clinical dental education. British Dent J
          2012; 212: 277-282.                                     ve değerlendirme ilkeleri” konularında çalıştı. “Diş
          24. Akaltan F. Diş hekimliği eğitiminde beceri ve yeterliğin değerlendirilme-  Hekimliğinde Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve De-
          si I: Kontrol listeleri ve ölçekler. Selcuk Dent J  2019; 6: 52-71.
          25. Akaltan F. Diş hekimliği eğitiminde beceri ve yeterliğin değerlendirilme-  ğerlendirilmesi” isimli bir kitabın ortak yazarları
          si II: Değerlendirme yöntemleri. Selcuk Dent J 2019; 6: 72-91.  arasında yer aldı. “Diş Hekimliği Eğitimini Yeniden
          26. ADEA. Community rules and etiquette. https://connect.adea.org/com-
          munity-rules. Accessed April 21, 2020.                  Düşünmek” isimli bir özel sayıda, lisans eğitimi ile
          27. Accreditation standards for dental education programs. American Den-  ilgili 6 adet makalesi yer almaktadır. Farklı sevi-
          tal Association. https://www.ada.org/~/media/CODA/Files/Predoc_Stan-
          dards_July2020.pdf. Accessed April 18, 2020.            yelerde ve ayrıca online öğretici eğitimi sertifika
          28. Meng L, Hua F, Bian Z. Coronavirus Disease 2019 (COVID‐19): emer-  programlarına katıldı.
          ging and future challenges for dental and oral medicine. J Dent Res;2020.
          22034520914246.
          29. ADA develops guidance on dental emergency, nonemergency care.   Türk Prostodonti ve İmplantoloji Derneği Eği-
          American  Dental  Association.https://www.ada.org/en/publications/  tim-Öğretim Koordinasyonu Başkanlığı, Mezuni-
          ada-news/2020-archive/march/ada-develops-guidance-on-dental-emer-
          gency-nonemergency-care. Accessed April 18, 2020.       yet Öncesi Diş Hekimliği Eğitim Programları Akre-
          30. Healthcare supply of personal protective equipment. Centers for Di-
          sease Control and Prevention. https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-n-  ditasyon Derneği (DEPAD) Tutartlılık Komisyonu
          cov/hcp/healthcare-supply-ppe.html.  Accessed April 18, 2020.  üyeliği, Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakül-
          31. Wong JG, Cheung EP, Cheung V, et al. Psychological responses to the
          SARS outbreak in healthcare students in Hong Kong. Med Teach. 2004;   tesi Eğitim Koordinatörlüğü, Protetik Diş Tedavisi
          26(7): 657‐ 659.                                        Anabilim Dalı Başkanlığı,  Fakülte  Kurulu  üyeliği,
          32. Akaltan F. Fakültenin geliştirilmesi: Lisans diş hekimliği eğitmenlerinin
          görev ve yeterlikleri. Selcuk Dent J 2019; 6: 92-108.   Sosyal ve Kültürel İşler Komisyonu Başkanlığı gö-
          33. Akaltan F. Diş hekimliğinde preklinik ve klinik eğitim çeşitliliği. Selcuk   revlerinde bulundu.
          Dent J 2019; 6: 37-51.
                      34. Akaltan F. Cin Şişeye Geri Dönmeyecek. Akademik
                      Akıl 25 Temmuz 2020. https://www.akademikakil.com/  11-15 Ocak 2021 tarihleri arasında Türkiye’de ilk
                      cin-siseye-geri-donmeyecek/fundaakaltan/    defa düzenlenen online “1. Uluslararası Diş He-
                50                                                kimliği Eğitimi Kongresi” başkanlığını yürüttü.



            sayfa
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57