Page 52 - Gulsa Magazin 6
P. 52
4. Saeed SG, Bain J, Khoo E, Siqueira WL. COVID-19: finding silver linings for Prof. Dr.
dental education. J Dent Educ 2020; June 2, doi: 10.1002/jdd.12234.
5. Quinn B, Field J, Gorter R et al. COVID-19: the immediate response of
european academic dental Institutions and future implications for dental Funda Akaltan
education. Eur J Dent Educ, 2020; May11, doi: 10.1111/eje.12542.
6. Hong T, Chang TY, Terry A et al. Guidelines for innovation in dental edu-
cation during the coronavirus disease 2019 pandemic. J Oral Sci, 2021; 63:
107-110.
7. Deery C. The COVID-19 pandemic: implications for dental education. Evi- 1981 yılında Belçika, S.H.A.P.E.
dence-Based Dentistry 2020; 21: 46-47.
8. Nagendrababu V, Pulikkotil SJ, Sultan OS, Jayaraman J. Effectiveness of American High School ve 1987
technology-enhanced learning in Endodontic education: a systematic re-
view and meta-analysis. Int Endodont J, 2019; 52: 181–192. yılında Ankara Üniversitesi Diş
9. Plasschaert AJM, Manogue M, Lindh C et al. Curriculum content, struc- Hekimliği Fakültesinden me-
ture, and ECTS for European dental schools. Part II: methods of learning
and teaching, assessment procedures, and performance criteria. Eur J Dent zun oldu; aynı kurumda 1996
Educ 2007; 11: 125-36. yılında Doçent, 2001 yılından
10. Alparslan C. Flipped Classroom in Dental Education - a Guide for Teac-
hers. http://flippedclassroom-dentaleducation.gazi.edu.tr. itibaren Profesör unvanı ile
11. Akaltan F. Diş hekimliği eğitiminde beceri kavramı: 21. Yüzyıl becerileri. çalışmaya devam etti.
Selcuk Dent J 2019; 6: 21-36.
12. Borit M, Stangvaltaite-Mouhat L. GoDental!Enhancing flipped classro-
om experience with game-based learning. Eur J Dent Edu 2020; 24: 763- 2002 yılında Prof. Dr. Gülşen
772. Can’la birlikte “Hareketli Bö-
13. Decon21. 1.Uluslararası Diş Hekimliği Eğitimi Kongresi Sonuç Bildirgesi.
www.decon.ankara.edu.tr. Yayınlanma tarihi 20 Ocak 2021. lümlü Protezler – Planlama”
14. Iyer P, Aziz K, Ojcius D M. Impact of COVID19 on dental education in the adındaki kitabın ilk baskısı, 2018’de dördüncü bas-
United States. J Dent Educ 2020 doi:10.1002/jdd.12163.
15. Park SE, Tsao A. The Role of Online Learning in Radiographic Diagnosis kısını yayına hazırladı. İmplant ve/veya diş destek-
in Dental Education. J Educ and Training Studies 2016; 4: 189-93. li protezlerde biyomekanik kavramlar, kuvvet ile-
16. Azab E, Saksena Y, Alghanem T et al. Relationship Among Dental Stu-
dents’Class Lecture Attendance, Use of Online Resources, and Performan- timi, tutucular, dental materyaller gibi konularda
ce. J Dent Educ 2016; 80: 452-8.
17. Linjawi A. Present and future challenges for e-learning in dentistry [do- projeler yürüttü. Hareketli bölümlü protezlerde
ctoral thesis]. Birmingham, UK: University of Birmingham; 2010. planlama, kısmi dişsiz vakalarda yaşanan çelişki-
18. Akaltan F. Diş hekimliği eğitiminde güncelleme: Eğitim ve öğrenim yön- ler, ölçü yöntemleri, ölçü materyalleri ve etkili su-
temleri. Selcuk Dent J 2019; 6: 1-20.
19. Jordan J, Jalali A, Clarke S, Dyne P, Spector T, Coates W. Asynchronous num becerileri gibi konularda konferanslar verdi
vs didactic education: it’s too early to throw in the towel on tradition. BMC
Med Educ. 2013; 13: 105. ve meslek içi eğitim kurslarında bulundu.
20. Emily Chen BA, Kristie Kaczmarek BS, Hiroe Ohyama. Student percepti-
ons of distance learning strategies during COVID-19. J Dent Educ 2020; 1-2 Son 20 senede, diş hekimliği eğitiminin yeniden
doi: 10.1002/jdd.12339.
21. EDpuzzle. https://edpuzzle.com/. Accessed April 18, 2020. yapılandırılması üzerinde çalışmalarını sürdürdü.
22. August JN, Boyd LD, Giblin‐Scanlon L. Bridging the theory‐practice “Diş hekimliği eğitiminin ADEE (Association for
gap with dental hygiene instrumentation videos. J Dent Educ. 2018; 82(9):
961‐ 967. Dental Education in Europe) uyumluluğu”, “Lisans
23. Martin N, Martínez Lazalde O, Stokes C. An evaluation of remote com- Müfredat Geliştirme” ve “Diş hekimliğinde ölçme
munication versus face-toface in clinical dental education. British Dent J
2012; 212: 277-282. ve değerlendirme ilkeleri” konularında çalıştı. “Diş
24. Akaltan F. Diş hekimliği eğitiminde beceri ve yeterliğin değerlendirilme- Hekimliğinde Klinik Becerilerin Ölçülmesi ve De-
si I: Kontrol listeleri ve ölçekler. Selcuk Dent J 2019; 6: 52-71.
25. Akaltan F. Diş hekimliği eğitiminde beceri ve yeterliğin değerlendirilme- ğerlendirilmesi” isimli bir kitabın ortak yazarları
si II: Değerlendirme yöntemleri. Selcuk Dent J 2019; 6: 72-91. arasında yer aldı. “Diş Hekimliği Eğitimini Yeniden
26. ADEA. Community rules and etiquette. https://connect.adea.org/com-
munity-rules. Accessed April 21, 2020. Düşünmek” isimli bir özel sayıda, lisans eğitimi ile
27. Accreditation standards for dental education programs. American Den- ilgili 6 adet makalesi yer almaktadır. Farklı sevi-
tal Association. https://www.ada.org/~/media/CODA/Files/Predoc_Stan-
dards_July2020.pdf. Accessed April 18, 2020. yelerde ve ayrıca online öğretici eğitimi sertifika
28. Meng L, Hua F, Bian Z. Coronavirus Disease 2019 (COVID‐19): emer- programlarına katıldı.
ging and future challenges for dental and oral medicine. J Dent Res;2020.
22034520914246.
29. ADA develops guidance on dental emergency, nonemergency care. Türk Prostodonti ve İmplantoloji Derneği Eği-
American Dental Association.https://www.ada.org/en/publications/ tim-Öğretim Koordinasyonu Başkanlığı, Mezuni-
ada-news/2020-archive/march/ada-develops-guidance-on-dental-emer-
gency-nonemergency-care. Accessed April 18, 2020. yet Öncesi Diş Hekimliği Eğitim Programları Akre-
30. Healthcare supply of personal protective equipment. Centers for Di-
sease Control and Prevention. https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-n- ditasyon Derneği (DEPAD) Tutartlılık Komisyonu
cov/hcp/healthcare-supply-ppe.html. Accessed April 18, 2020. üyeliği, Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakül-
31. Wong JG, Cheung EP, Cheung V, et al. Psychological responses to the
SARS outbreak in healthcare students in Hong Kong. Med Teach. 2004; tesi Eğitim Koordinatörlüğü, Protetik Diş Tedavisi
26(7): 657‐ 659. Anabilim Dalı Başkanlığı, Fakülte Kurulu üyeliği,
32. Akaltan F. Fakültenin geliştirilmesi: Lisans diş hekimliği eğitmenlerinin
görev ve yeterlikleri. Selcuk Dent J 2019; 6: 92-108. Sosyal ve Kültürel İşler Komisyonu Başkanlığı gö-
33. Akaltan F. Diş hekimliğinde preklinik ve klinik eğitim çeşitliliği. Selcuk revlerinde bulundu.
Dent J 2019; 6: 37-51.
34. Akaltan F. Cin Şişeye Geri Dönmeyecek. Akademik
Akıl 25 Temmuz 2020. https://www.akademikakil.com/ 11-15 Ocak 2021 tarihleri arasında Türkiye’de ilk
cin-siseye-geri-donmeyecek/fundaakaltan/ defa düzenlenen online “1. Uluslararası Diş He-
50 kimliği Eğitimi Kongresi” başkanlığını yürüttü.
sayfa