Page 9 - Gulsa Magazin 6
P. 9

hem akademik kariyerlerine hem de üniversitemizin bilimsel
          bilgi üretimine ciddi katkılarda bulunarak Altınbaş Üniversi-
          tesi markasına her geçen gün değer katıyorlar. Altınbaş Üni-
          versitesi Diş Hekimliği Fakültesi olarak 2021 yılı itibariyle; şu
          anda atama sürecindeki 4 hocamız ile beraber 11 Profesör, 3
          Doçent, 22 Doktor Öğretim Üyesi ve 4 Araştırma Görevlisi ile
          eğitimimize devam ediyoruz.

          Bilimsel anlamda faaliyetlerinizden söz eder
          misiniz?


          Fakültemiz öğretim üyeleri, kuruluşumuzdan itibaren 81
          bilimsel makale, yüzlerce tebliğ ve konferans verdiler. Bu
          makalelerin 21 tanesi 2020 yılında yayınlandı. Bu yayınların
          çoğunluğu da doktor öğretim üyelerimiz tarafından yazıldı.
          Bu bilimsel çıktıların tümü, bizim için gurur verici gelişmeler
          olup artarak devam etmesi en önemli hedeflerimizden bi-  Üniversitemizin Mahmutbey Kampüsü
          ridir. İlk yılımızın sonunda öğretim üyesi başına yayın sayı-  bünyesinde ve Diş Hekimliği Fakültesinde
          mız 0,23 iken bugün 1,72 seviyesine ulaşmış durumdayız ve
          2021 sonunda bu oranın kişi başı 2 civarında olmasını bekli-  (Bakırköy Kampüsünde) detaylı ve kapsamlı
          yoruz.                                                  araştırmaların yapılabileceği basılı ve

                                                                  elektronik ortamda ulaşımın mümkün
          Fakültemizin 2017-2018 Eğitim Öğretim Döneminde 9,
          2018-2019 Eğitim Öğretim Döneminde 4, 2019-2020 Eği-    olduğu kütüphane olanakları mevcuttur.
          tim Öğretim Döneminde ise 7 Bilimsel Araştırma Projesi   Uluslararası eğitim sistemleri ile paralel
          (BAP) projemiz kabul edilmiştir.  Dr. Öğretim Üyesi bir hoca-
          mız, 2020-21 yıllarını kapsayacak şekilde ITI bursu ile “Qu-  bir program izleyen Altınbaş Üniversitesi
          een Mary University of London’da” klinik araştırmacı olarak   Diş Hekimliği Fakültesi, Türkiye’nin lider
          bulunmaktadır. Kendisi şu ana kadar bir TÜBİTAK projesini   Diş Hekimliği Fakültelerinden biri olmayı
          de tamamlamıştır.
                                                                  amaçlamaktadır.
          Bu yıl ayrıca fakültemiz öğrencileriyle birlikte 3 TÜBİTAK
          proje başvurusu yaptık. Bu şekilde öğrencilerimizin araştır-
          ma yapmaları özendirilirken uluslararası eğitim akreditas-
          yonları açısından da çok önemsenen bu konuda çok iyi bir yol   ci kliniklerinde pandemi koşullarına uygun gerekli düzenle-
          almış durumdayız.                                   meleri yaparak klinik eğitimlerimize aralıksız devam edilme-
                                                              sini sağladık.
          Tüm dünya ile birlikte yaşadığımız Covid-19
          pandemi sürecinde fakülteniz, öğretim               Her yıl kaç yeni öğrenci alabiliyorsunuz?
          üyeleriniz ve öğrencileriniz nasıl etkilendi?       Öğrenci sayınızda oluşan artışlar eğitim ve
          Bu dönemde fakülte yönetimi olarak                  fiziki koşularınızla uyumlu mu?
          aldığınız önlemler nelerdir?
                                                              Diş Hekimliği Fakültemizin bulunduğu konum ve hizmet ver-
          Pandemi sürecinden çok önce de üniversitemizin diğer fa-  diğimiz yapının fiziksel özellikleri, hekimlik eğitimine son de-
          kültelerinde online eğitim ile ilgili çalışmalar vardı ve teknik   rece elverişli imkânlar sunacak bir formda inşa edildi. Okul
          altyapımızı geliştirmiş durumdaydık. Ayrıca öğretim üyeleri-  binamız, tıp biliminde yüksek öğretim hizmeti sunacak do-
          ne yönelik uzaktan eğitim eğitmenliği sertifika programları-  nanım ve fiziki gerekliliklere uygun olarak tasarlandı ve inşa
          mızın gerçekleştirilmiş olması, teorik ders eğitiminde zaman   edildi. Dersliklerimiz, laboratuvarlarımız, teknik donanımımız
          kaybetmeden ve ders kaybı olmaksızın sürece uyum göster-  ve sosyal alanlarımızla fakültemiz, modern tıp eğitiminin tüm
          memizi sağladı. Bu süreçte derslerin yanı sıra öğrencilerimiz-  gereklerini öğrencilerimize sunuyor. Fakültemize her yıl 100
          le sık sık online toplantılar gerçekleştirerek motivasyonlarını   öğrenci alıyoruz ve her öğrencimize 1 ünit ve 1 fantom olacak
          en üst seviyede tutmayı başardık ve öğrenci merkezli eğitim   şekilde kapasite artışını da sağladık. Fiziki
          felsefemizle uyumlu olarak öğrencilerimizin talep ve beklen-  şartlarımız ve yapısal alanlarımızı kontenja-
          tilerini dikkate alarak eğitim öğretim süreçlerimizi yürüttük.   nımız ile tam uyumlu hale getirmiş durum-
                                                                                                            07
          2020-2021 Eğitim Öğretim Yılının Güz döneminde ise öğren-  dayız.


                                                                                                        sayfa
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14